A hirdetésre fordított költségek a Facebookon, az Instagramon és az Audience Networkben a költségkerettől, a hirdetések megjelenítési módjától és a díjszámítás alapjától függnek.

Ez a cikk a költségkeretek felhasználása mögötti logikához kapcsolódó fogalmakat ismerteti. Ha a számlázással vagy a fizetési módokkal kapcsolatban keresel tájékoztatást, kattints ide.

Költségkeretek

Fontos tisztában lenni a költségkeret és az elköltött összeg közötti különbséggel.

  • Költségkeret: Az az összeg, amelyet hajlandó vagy megfizetni azért, hogy a hirdetéssorozatodban szereplő hirdetések megjelenjenek az általad beállított időszakban. Minden létrehozott hirdetéssorozathoz be kell állítanod egy költségkeretet.

    Ne feledd: Nem hirdetéseket vásárolsz, és nem is a hirdetések megjelenítésének lehetőségét. Azt közlöd velünk, hogy mennyit vagy hajlandó elkölteni azért, hogy megjelenítsük a hirdetéseidet a célközönségedben olyan embereknek, akikkel elérheted a kívánt eredményt.

  • Elköltött összeg: Az az összeg, amelyet a hirdetéssorozatért végül ténylegesen fizetsz (a költségkeretedből felhasznált pénzösszeg). A hirdetéssorozatok ideális esetben a költségkeret nagy részét felhasználják, ha nem az egészet. (Ha nem, nézd meg ezeket a tippeket.)

Fontos tisztában lenni a napi és az élettartamra szóló költségkeretek közötti különbséggel is.

  • Napi költségkeret: Ez az átlagos összeg, amit minden nap hajlandó vagy fizetni egy adott hirdetéssorozatért. További tudnivalók.
  • Teljes élettartamra szóló költségkeret: Az az összeg, amelyet egy adott hirdetéssorozat teljes hossza alatt hajlandó vagy ráfordítani.

Fontos:

  • Miután létrehoztad a hirdetéssorozatot, már nem változtathatod meg a költségkeretének típusát, ugyanakkor másolatot készíthetsz a meglévő hirdetéssorozatról.
  • Minden hirdetéssorozathoz külön költségkeret tartozik, ezt célszerű szem előtt tartanod, ha egynél több aktív hirdetéssorozatod van.

Megjelenítés

Amikor azt mondjuk, hogy teljesítettük a hirdetésedet, az azt jelenti, hogy megjelenítettük valakinek a célközönségedben. Hirdetésedet azoknak az embereknek próbáljuk megjeleníteni, akik a legnagyobb valószínűséggel hajtják végre azt az eredményt, amelyre a hirdetéssorozatodat optimalizáltad, a legalacsonyabb költségek mellett. A hirdetéssorozathoz kétféle teljesítési típus közül választhatsz: a normál és a gyorsított teljesítés közül. Ez a választás azt befolyásolja, hogy miként költjük el a költségkeretedet.

Fontos: A gyorsított teljesítés csak manuális (nem automatikus) licitálás esetén használható. További tudnivalók a licitálásról.

Normál teljesítés

Normál teljesítés esetén a hirdetéseket egyenletesen fogjuk megjeleníteni a kampány során (tehát a költségkeretedet is egyenletesen fogjuk felhasználni). Ezt hívjuk ütembeállításnak. A legtöbb esetben ezt a lehetőséget javasoljuk.

Itt olvashatsz bővebben arról, hogyan működik az ütembeállítás, és miért alkalmazzuk:

Mit jelent az ütembeállítás?

Ütembeállítási rendszerünk alapelve, hogy a kampány folyamán minél nagyobb értéket biztosítsunk számodra a költségkereted korlátain belül és a piaci dinamika figyelembevételével. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy próbáljuk egyenletesen felhasználni a költségkeretedet a kampány során, és ha sok olcsó lehetőség áll rendelkezésre, akkor adott esetben akár csökkenthetjük is a licitedet, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a költségkeretedből.

Miért szükséges ez?

Azért alakítottuk ki így a rendszerünket, mert ez a legjobb módja annak, hogy minél több eredményt érjünk el a lehető legalacsonyabb költségek mellett. Ha hirdetéssorozataidat minél több licitálásra neveznénk be a lehető leggyorsabban, akkor már azelőtt felhasználnánk a költségkeretedet, hogy kihasználhatnánk a kampány későbbi időszakában várható további olcsóbb lehetőségeket. Ez a módszer összességében kevesebb eredményt hozna. Ha minden licitálásba a licited teljes összegével neveznénk be, még akkor is, ha alacsonyabb licittel is nyerhetnél, azzal pazarolnánk a pénzed.

Példahelyzetek

Egy általános példával ezt a következőképpen szemléltethetjük:

Minden vonal egy 15 dolláros hirdetéssorozatot jelöl. (A pénznem ugyanakkor lényegtelen.)

  • A szürke vonal a költségkeret túlzottan agresszív felhasználását szemlélteti. (Ez gyorsított megjelenést is jelenthet, ami adott esetben célravezető lehet – erről az alábbiakban olvashatsz.)
  • A kék vonal a költségkeret optimális felhasználását mutatja.
  • A piros vonal azt mutatja, milyen az, ha túl visszafogottan használjuk fel a költségkeretet.

A szürkével és a kékkel jelzett hirdetéssorozatok esetén egyaránt felhasználjuk a teljes költségkeretet, a szürke azonban kevesebb eredményt hoz, mivel a licitet nem csökkentjük, és a költségkeret már jóval a hirdetéssorozat megjelenítési időszakának vége előtt kimerül. Ez kevesebb és drágább eredményeket hoz. A kék hirdetéssorozat licitjét a rendszer a megfelelő esetekben csökkenti (így az olcsóbb eredményeket érhet el, mint a szürke sorozat), és egyenletesebben használja fel a költségkeretet, ami több és olcsóbb eredményeket hoz. A piros vonal esetén a licit túlságosan alacsony, így ez a hirdetéssorozat nem vesz részt elég licitálásban. Így kevesebb eredményt hoz, és nem használja fel a teljes költségkeretet.

Íme egy konkrétabb példa:

Tegyük fel, hogy közeleg a kampány vége, és a költségkeretből már csak 10 dollár maradt. 5 dolláros licit van beállítva. Hirtelen a célközönségedből sok ember jelenik meg a Facebookon, ami sok lehetőséget teremt a hirdetésed megjelenítésére és eredmények elérésére. Az eredmények költsége ekkor 1-5 dollár között mozog. Ha ekkor a licit teljes összegével vennénk részt a licitálásban, akkor lehet, hogy csak 2 eredményt érnél el a költségkeretedből fennmaradó összeggel. Ha azonban a licitet 1 dollárra csökkentjük, akkor akár 10-et is elérhetsz.

Ezzel szemben ha nem érhető el sok viszonylag olcsó eredmény egy adott időszakban, akkor a licited teljes összegével veszünk részt a licitálásokban, hogy valóban elérd a lehetséges eredményeket. Más szóval: a megadott licit kontextusfüggő. A pillanatnyi körülményektől függetlenül a rendszerünk arra törekszik, hogy a lehető legtöbb eredményt produkálja a legalacsonyabb költség mellett úgy, hogy a kampány végéig felhasználja a teljes költségkeretedet.

Mikor használ a Facebook ütembeállítást?

A hirdetéssorozatod ütemét normál teljesítés mellett, a költségkeret várható teljes felhasználása esetén és/vagy akkor módosítjuk, ha sok lehetőség áll rendelkezésre eredmények elérésére.

Gyorsított teljesítés esetén tehát nem alkalmazunk ütembeállítást. Sőt, tulajdonképpen a gyorsított teljesítés egyenlő az ütembeállítás nélküli megjelenítéssel. (További tudnivalók a teljesítési típusokról.)

Ennek megfelelően ha a hirdetéssorozat várhatóan nem fogja felhasználni a teljes költségkeretet a nap végéig (más szóval „alulteljesít”), akkor nem módosítjuk az ütemét.

Összefoglalás

A költségkeretedet próbáljuk egyenletesen elosztani a kampány folyamán. Ennek során időnként az érték maximalizálása érdekében csökkenthetjük a licitedet. Bár vannak olyan online hirdetési platformok, amelyek nem módosítják a megjelenítés ütemét, mi úgy gondoljuk, hogy ez a legmegfelelőbb módja annak, hogy a hirdetéseid maximális értéket hozzanak.

Itt olvashatsz bővebben arról, hogy az ütembeállítás milyen hatással van az eredményenkénti költségre, és hogyan kerülhetők el a gyakori hibák a költségkeret növelése esetén.

Gyorsított teljesítés

Gyorsított teljesítés esetén a hirdetéseket a lehető leggyorsabban megjelenítjük (tehát a költségkeretedet is így fogjuk felhasználni). Ez azt jelenti, hogy amikor eldöntjük, hogy kiknek és mikor jelenítjük meg a hirdetést, a gyorsaság a hatékonysággal szemben elsőbbséget élvez. Bár pusztán a statisztikai értéket tekintve legtöbbször nem ezzel a beállítással hozhatod ki a legtöbbet a hirdetéseidből, érdemes lehet ezt használni más tényezők kapcsán. Például rendkívül időérzékeny kampány esetén elképzelhető, hogy érdemes az összes hirdetést egy konkrét, rövid időszak alatt megjeleíteni. Ilyen esetekben lehet, hogy megéri ezt elfogadni.

Díjak

Azt is kiválaszthatod, hogy az egyes hirdetéssorozatok esetében milyen eredményekért szeretnél fizetni (például 1000 megjelenítésért vagy a hivatkozáskattintásokért).

Ne feledd: A díjszámítás alapja nem azonos a hirdetéssorozat optimalizálási céljával – a kettőt külön kell kiválasztanod. További tudnivalók.

Csak az eredmény tényleges elérésekor vonjuk le a megfelelő díjat a hirdetéssorozat költségkeretéből (tehát például ha egy hirdetést 1000-szer megjelenítettünk, vagy amikor rákattintottak egy hirdetés hivatkozására).

Ha szeretnél részletesebben tájékozódni arról, hogyan számítjuk ki a díjtételeinket, olvasd el a licitálásról és a hirdetési aukciókról szóló cikkünket.

Napi pályázati információk

Keresd meg számodra a legmegfelelőbb pályázati információkat! Megtalálsz nálunk a részletes keresési szűréssel bármilyen aktuális pályázatot.

IRATKOZZ FEL MOST!

Legyél képben és használd ki a pályázatok adta támogatási lehetőséget

 

Köszönjük a regisztrációt. Meg kell erősítenie az e-mail címét!
Köszönjük, hogy minket választ! Legyen Ön a következő kedvezményezett!
Bezár
×
×
WordPress Popup
x Shield Logo
This Site Is Protected By
The Shield →
//]]>

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a az Adatvédelmi irányelveket és a sütik -Cookie szabályzatban foglaltakat.

Bezárás