A cikkekre mutató hivatkozások alapján leginkább a Facebook és a Google tereli a forgalmat, de érdemes megfontolni, hogy milyen tartalmat melyik oldalra céloznak jobban a felhasználók, mert szignifikánsan elkülönül a két óriás a népszerűsége a témák mentén.

Nem mindegy, hogy melyik témára hol talál rá az olvasó, mert míg a Facebookon a felhasználók inkább az életmódhoz és a szórakozáshoz kapcsolódó oldalakat nyitják meg, addig a Google inkább a technológia, az üzlet és a sport felé terel hatékonyabban olvasókat – állapította meg a digitális média tartalomelemzésével és közönségfigyeléssel foglalkozó Parse.ly több mint 10 millió angol nyelvű tavalyi cikket feldolgozó kutatása. A témakörökhöz tartozó külső hivatkozások alapján szignifikánsan megállapítható, hogy melyik cikkre honnan kattintanak a legtöbben, továbbá az is, hogy milyen típusú eszközről érkezett a forgalom, és melyik témakörbe nagyjából mennyi cikk tartozik.

A cég négy éve elemzi folyamatosan a forgalmi adatokat, melynek során azt vette észre, hogy a Facebook mint hírforrás egyre inkább átveszi a vezetést a Google-től, mellettük pedig a kisebb oldalak “long tail” hivatkozásai folyamatosan zsugorodnak. Átlagosan a tavalyi évben a Facebook a teljes látogatottság 39 százalékának volt forrása, addig a Google 35 százaléknyi olvasót mozgatott meg. Ezen belül lényeges különbségek mutatkoznak, hogy melyik témára honnan kattint a legtöbb olvasó – előfordulnak köztük olyanok is, amelyeknél továbbra is nagy hangsúly van a kisebb oldalak, közösségek hivatkozásain.

Főleg az életmód témakörébe tartozó cikkek emelkednek ki a grafikonról, amelyek közé 110 ezer cikk sorolható a mintából. Ezekre pedig 87 százalékban a Facebook-hivatkozások alapján jutottak el az olvasók, és csak 6,7 százalékban a Google keresésekből. Döntő többségben mobilon böngésznek a felhasználók ebben a témakörben (63 százalék), de az asztali gépes használat is kiemelkedik (32 százalék) a tablettel szemben (6 százalék). A cikkekben előforduló leggyakoribb szavak közé például az élet, a világ, az óra és a “nők” tartoznak.

Leginkább Google-höz kötődő témának az álláshirdetések tűnnek, amelyekre 84 százalékban a keresőből jutnak el a felhasználók, és csak 12 százalékban a Facebookról – mellettük pedig a 3,7 százalékos arány az “egyéb” oldalakról szinte elhanyagolhatónak tűnik. Érdekes módon a LinkedIn ebben az esetben nem tűnik fel a “hosszú-farok” tartalmak között sem – ezzel szemben például az oktatás és kutatás témakörében a cikkeknél 1,7 százalékos forgalmat generál. Az álláshirdetések megtekintésekor is a mobilos forgalom vezet, 48 százalékban erről tekintik meg a felhasználók a hirdetéseket, 44 százalékban pedig asztali gépről.

Érdemes a technológiai témájú cikkeket is jobban megvizsgálni, amelyek közé 67 ezer cikk tartozott a mintában – ezeket 60,8 százalékban a Google hivatkozásai alapján találták meg a felhasználók, míg 21,3 százalékban a Facebook és 18 százalékban egyéb oldalak alapján. A harmadik kategóriába tartozik többek közt a Google Hírek aloldal és a Twitter nagyjából 3-3 százalékkal, továbbá a Yahoo, a Reddit, a Flipboard és a Bing is megjelenik 1-2 százalékos arányban. A témához kötődő cikkekben az egyetem, autó, technológia, komponens és Windows szavak voltak a legnépszerűbbek. Érdekes módon ezekre a cikkekre 54 százalékban asztali gépről kattintottak a felhasználók, pedig más témaköröknél döntő többségben a mobil az elsődleges.

Az “egyéb” oldalak forgalomterelő szerepe leginkább az üzleti és pénzügyi híreknél emelkedik ki, ahol az arányuk 39 százalékos, a Google 47 százalékos befolyása mellett. Jobban megvizsgálva az egyéb oldalak közül 7,2 százalékot is valójában a Google Hírek aloldala jelent, további fontos tényező még a Twitter (6,7 százalék) és a LinkedIn (4,8 százalék). Ráadásul ez az a témakör, amelyben a legfontosabb szerep jut az asztali böngészésnek (56 százalék), és csak ezt követi a mobilos forgalom (37 százalék) – ezenkívül egyedül a technológia témakörében emelkedik az asztali gépek aránya ötven százalék fölé.

Az adatok alapján a szerkesztőségek jobban eldönthetik, hogy a különböző típusú cikkeket hol érdemes népszerűsíteni, illetve hogyan lehetne növelni a forgalmi források különbözőségét.

 

Pályázataink lehetőséget biztosítanak mindenki számára hogy a Google és a Facebook-ról irányítson releváns forgalmat!

Napi pályázati információk

Keresd meg számodra a legmegfelelőbb pályázati információkat! Megtalálsz nálunk a részletes keresési szűréssel bármilyen aktuális pályázatot.

IRATKOZZ FEL MOST!

Legyél képben és használd ki a pályázatok adta támogatási lehetőséget

 

Köszönjük a regisztrációt. Meg kell erősítenie az e-mail címét!
Köszönjük, hogy minket választ! Legyen Ön a következő kedvezményezett!
Bezár
×
×
WordPress Popup
x Shield Logo
This Site Is Protected By
The Shield →
//]]>

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a az Adatvédelmi irányelveket és a sütik -Cookie szabályzatban foglaltakat.

Bezárás